loading...
مجله مد و زیبایی مــــــــد نما
masoud بازدید : 517 چهارشنبه 19 اسفند 1394 نظرات (0)
کمبود ویتامین D خطر سرطان پروستات را افزایش می دهد


 علت ابتلا و روش پیشگیری از سرطان پروستات در مردان

طبق پژوهشی در مجله تحقیقات بالینی سرطان، ریسک ابتلا به سرطان فعال پروستات در مردان با کمبود ویتامین دی ، 4 تا 5 برابر بیشتر است. گرچه هنوز، دلیل آن کامل مشخص نشده است، اما محققان می گویند سنجش کمبود ویتامین D و اصلاح آن می تواند به عنوان بخشی ضروری در درمان سرطان در نظر گرفته شود. ویتامین D چندین نقش حیاتی و مهم در چگونگی رشد سلول ها بازی می کند.

مطالعات جدید محققان دانشگاه نورث وسترن نشان می دهد سرطان پروستات در مردانی که کمبود ویتامین D دارند، تهاجمی تر است. محققان به پزشکان توصیه می کنند قبل از عمل جراحی پروستات، سطح ویتامین D بیمار را بررسی کنند و پس از افزایش سطح ویتامین D با دارو، اقدام به عمل جراحی کنند.

پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات ، علت سرطان پروستات ، سرطان پروستات در مردان

 

 

مردان بیشتر ساعات روز را در اداره و محل کار خود می گذرانند و از نعمت آفتاب محرومند، بنابراین باید به طور مداوم سطح ویتامین D بررسی شود و در صورت لزوم از مکمل های ویتامین D استفاده شود.

شیر، حبوبات، ماهی و روغن ماهی، تخم مرغ، آب پرتقال، قارچ ، انواع پنیر و خاویار حاوی مقدار زیادی ویتامین D هستند و نورخورشید مهمترین منبع ویتامین D است.

حقایقی در مورد سرطان پروستات

-مردان از پنجاه سالگی به بالا، بیشتر در معرض سرطان پروستات قرار دارند.

-داشتن پدر، برادر یا پسر مبتلا به سرطان پروستات، احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می دهد.

- به گزارش انجمن سرطان آمریکا (ACS) سرطان پروستات دومین سرطان شایع در میان مردان و دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان است.

- از میان هر هفت مرد آمریکایی، یک نفر به این عارضه مبتلا می شود.

-در انگلیس نیز سالیانه حدود 41 هزار نفر به این بیماری مبتلا می شوند.

- گرچه میانگین سنی ابتلا بیش از 60 سال است؛ ولی بروز آن در سنین قبل از 40 سالگی نیز دیده شده است؛ بنابراین پزشکان معتقدند که مردان بالای 40 سال باید سالی دوبار تحت غربالگری سرطان قرار گیرند.

-نژاد، محیط زندگی، عوامل ژنتیکی و شیوه زندگی مهمترین علل بروز این بیماری هستند.

نتایج این تحقیقات در نشریه در Clinical Oncology منتشر شده است.

بهترین روش برای پیشگیری از سرطان پروستات

اگرچه بیماری سرطان پروستات قابل درمان نیست اما برای کنترل آن توصیه می شود آقایانی که مشکل خاصی از نظر جسمی ندارند، به مدت 20 تا 30 دقیقه در روز در هوای آفتابی در صورتی که هوا ابری و آلوده نباشد پیاده روی کنند. مواد غذایی حاوی ویتامین D مصرف کنند اما با توجه به اینکه دریافت مقدار زیاد ویتامین D نیز باعث اختلالاتی در بدن می شود، بهتر است که با توجه به نظر متخصص تغذیه، رژیم غذایی داشته باشند. همچنین لازم است در صورتی که با تشخیص پزشک سطح سرمی ویتامین D بدنشان از مقدار مشخص شده کمتر باشد، از مکمل های ویتامین D استفاده کنند.

کمبود ویتامین D خطر سرطان پروستات را افزایش می دهد - نمناک

namnak.com/28062-کمبود-ویتامین-D-و-خطر-سرطان-پروستات.html
مطالعات جدید محققان دانشگاه نورث وسترن نشان می دهد سرطان پروستات در مردانی که کمبود ویتامین D دارند، تهاجمی تر است. محققان به پزشکان توصیه می کنند قبل از عمل ...
۲ ساعت پیش - کمبود ویتامین D با بسیاری از خطرهای سلامتی همراه است. سرطان پروستات که یکی از شایعترین نوع این بیماری در مردان است رابطه مستقیمی با ...
۴ ساعت پیش - مطالعات جدید محققان دانشگاه نورث وسترن نشان می دهد سرطان پروستات در مردانی که کمبود ویتامین D دارند، تهاجمی تر است. محققان به پزشکان توصیه ...
مصرف یا عدم مصرف مکمل‌های ویتامین D را برای کاهش دادن خطر سرطان روده بزرگ و راست ... ماده در سرم خون کم‌تر از 11ng/mL (27.5nmol/L ) باشد، با کمبود ویتامین D در طفل (کودک از ... مصرف بسیار زیاد ویتامین D سمی‌است، زیرا سطح کلسیم بدن را افزایش می‌دهد. ... ارتباط ویتامین D با خطرات سرطان‌های پروستات، لوزالمعده، و دیگر سرطان‌های ...
ويتامين D با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده‌ها و کاهش دفع از کلیه به ... مطالعات نشان می دهد کمبود ویتامین D ، خطرات بیماری های قلبی و خطر ابتلا به افسردگی ... 7- سرطان روده بزرگ، سرطان پروستات هم می تواند به دلیل کمبود ویتامین D باشد.
رتبه: ۴ - ‏۵ رأی
خطرات کمبود ویتامین D برای سلامتی ... بیشتر احتمال دارد که مبتلا به سرطان پروستات فعال شوید ... کمبود ویتامین D شدت پیشروی بیماری ام اس را افزایش می‌دهد.
مصرف روزانه ویتامین ای (E) خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می‌دهد. به نقل از برنا، ... کمبود ویتامین D موجب بروز انواع سرطان ها می شود · ویتامین ˝ای˝ خطر بروز ...

ارتباط کمبود ویتامین D و سرطان پروستات - فان سیتی

f30t.ir/search/?q=ارتباط+کمبود+ویتامین+D+و+سرطان+پروستات
تحقیقان نشان می دهد سرطان پروستات در مردانی که کمبود ويتامين D دارند، تهاجمی تر است. ... استفاده از چربی های حیوانی خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد.
کمبود ویتامین D با خطرات بهداشتی و مرگ و میر همراه است. بعلاوه اگر شما دچار وضعیت وخیمی مانند سرطان سینه و یا پروستات باشید شانس زنده ماندن شما نسبت به ... نور خورشید به ویتامین D، از دست می‌دهد و ریسک ابتلا به این مشکلات را افزایش می‌دهد.

آشنایی با ویتامین D و بیماری های کمبود ویتامین D - بیتوته

www.beytoote.com/health/malady.../vitamind-deficiency2-diseases.html
سلامت و بهداشتبیماری ها و راه درمانآشنایی با ویتامین D و بیماری های کمبود ویتامین D .... ویتامین دی به عنوان پیشگیری کننده از سرطان سینه و پروستات یاد می‌کنند اما ... اگر چه مشخص نیست افزایش ویتامین دی خطرات قلبی را کاهش میدهد یا خیر و چه ...
۱۵ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - این بیماری در اثر کمبود کلسیم و فسفر در زمان رشد استخوان ها در کودکان است. ... ویتامین "د" خطر ابتلا به بیماری ‌های قلبی و عروقی را دو برابر افزایش می ‌دهد. ... "د" همچنین پتانسیل بالایی در جلوگیری و یا مداوای سرطان پروستات دارد.

″کمبود ویتامین د سرطان پروستات را تهاجمی‌تر می‌کند ...

www.dw.com/.../کمبود-ویتامین...سرطان-پروستات...تهاجمیتر-میکند/a...
۴ روز پیش - مردانی که پوست تیره دارند بیش از سفیدپوستان در معرض این خطر قرار دارند. ... "کمبود ویتامین د سرطان پروستات را تهاجمی‌تر می‌کند" ... نشان می دهند که کمبود ویتامین د ریسک ابتلا به سرطان فعال پروستات در مردان را افزایش می‌دهد.

پزشکی بالینی - ویتامین دی

www.clinicalmedicine.ir/tag/ویتامین-دی
ویتامین ˈدیˈ طول عمر بیماران سرطانی را به دو برابر افزایش می دهد ::::.. بیماران مبتلا به سرطان سینه ... کمبود ویتامین D عملکرد سیستم ایمنی را به خطر می اندازد ::::.

ارتباط مستقیم کمبود ویتامین D و سرطان پستان | ...

www.ghatreh.com/news/.../ارتباط-مستقیم-کمبود-ویتامین-سرطان-پس...
۵ روز پیش - پژوهشگران دانشگاه استنفورد اعلام کردند کمبود ویتامین D سرعت رشد تومورهای سرطان پستان و ... ارتباط کمبود ویتامین D و سرطان پروستات ... کمبود ویتامین D نه فقط خطر ابتلای فرد به سرطان سینه را افزایش می دهد، بلکه تومورهای ...

کمبود ویتامین D خطر ابتلا به اسکیزوفرنی را افزایش می دهد ...

www.yourdoctor.ir/.../کمبود-ویتامین-D-خطر-ابتلا-به-اسکیزوفرنی-را...
۵ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - کمبود ویتامین D خطر ابتلا به اسکیزوفرنی را افزایش می دهد ... روند رو به رشد در زمینه علم تغذیه کمک به یافتن ارتباط ویتامین D با بیماری هایی از قبیل دیابت، سرطان، بیماری های قلبی و ... کمبود ویتامین D و سرطان پروستات.
اما مصرف کافی ویتامینD، این خطر را کاهش می‌دهد. ... وجود دارد: خطر بروز سرطان پروستات تهاجمی در مردانی که دچار کمبود ویتامینD هستند ۴تا ۵برابر ... در معرض خطر بیماری قلبی قرار می‌گیرند: کمبود ویتامینD خطر بیماری عروق کرونر را افزایش می‌دهد.
این افزایش ریسک بسته به تعداد اعضای خویشاوند مبتلا به سرطان پروستات، درجه ... ویتامین D: شواهد نشان می دهد که بین کمبود ویتامین D و خطر بروز سرطان ...
بستگي دارد همچنين افزايش كمبود ويتامين D3 در بدن با تغذيه نامناسب، چاقي، ... مطالعات نشان مي دهد كه مصرف ويتامين D3 از خطر ابتلا به 17 نوع سرطان مانند روده، ... همچنین مصرف امگا 3 خطر ابتلا به سرطان های پروستات، سینه، کلیه وروده بزرگ را کاهش می دهد. گیرنده های ویتامین D برروی سطح سلول وجود دارند و ویتامین D می تواند به این ...

ويتامين همه فن حریف را بشناسید! - آفتاب

aftabnews.ir/fa/news/193507/ويتامين-همه-فن-حریف-را-بشناسید
ويتامين D در رشد و عملکرد مغز نقش مهمي ايفا مي کند و دريافت کافي آن علايم ... نقش کمبود ويتامين D در بروز ام اس هستند؛ بيماري که به اعصاب آسيب مي رساند. ... ويتامين D زياد، ميزان کلسيم را در خون افزايش مي دهد و باعث ريتم غيرطبيعي ... مي دهد کافي بودن ميزان ويتامين Dدر خون با خطر سرطان کولون، سينه و پروستات مقابله مي کند.

فواید ویتامین D - مای اصفهان

myisfahan.com › مقالات › مقالات تندرستي › فواید ویتامین D
۱۴ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - کمبود ویتامین D و خطر ابتلا به سرطان ها ... نشان می دهد کمبود ویتامین D می تواند خطر بروز سرطان سینه را تشدید کند. ... داد که ویتامین D همچنین نقش موثری در پیشگیری از سرطان پروستات ایفا می کند. ... ویتامین های موثر افزایش قد ...
۵ روز پیش - اما مطالعات نشان می دهد که کمبود ویتامین D در مردانی که در آستانه جراحی پروستات ... این باره می گوید: «کمبود ویتامین D می تواند به عنوان نشانه سرطان پروستات تهاجمی مدنظر قرار گیرد. ... تغییر ساعت خطر بروز سکته را افزایش می دهد.

ویتامین د - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/ویتامین
این ویتامین با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده‌ها و کاهش دفع از کلیه به ... همچنین کمبود این ویتامین باعث افزایش احتمال ابتلاء به سرطان سینه یا پروستات می‌شود. ... افراد زیر بیشتر از بقیه افراد جامعه در خطر کمبود ویتامین د می‌باشند: ... ساخت ویتامین د را به صورت کارآمدی انجام دهد؛ همچنین بیشتر در منزل به سر می‌برند.

[DOC]ويتامين B3 در پيشگيري از سرطان پوست موثر است يك ...

lms.bums.ac.ir/pluginfile.php/.../ویتامین%20ها%20و%20سرطان.docx
سکته قلبی و مغزی به دلیل وجود التهاب در بدن روی می دهد، نیاسین یا ویتامین B3 ... مصرف ويتامين E آلفا 42 درصد از خطر ابتلا به سرطان مثانه كم مي كند اما ويتامين اي گاما ... تغذیه، کمبود ویتامین D نیز امکان ابتلا به بیماری پروستات را افزایش می دهد.

ضرورت مصرف ویتامین D - عصر ایران

www.asriran.com › صفحه نخست › سلامت
با کمبود ویتامین D احتمال سرطان پروستات تهاجمی وجود دارد خطر بروز سرطان ... کمبود ویتامین D خطر بروز بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد بزرگسالانی که دچار کمبود ...
در صورتی که می خواهید خدای ناکرده دچار بیماری های سرطان سینه، پروستات، بیماری .... یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D با 25 درصد افزایش خطر مرگ و میر ..... کمبود ویتامین دی می تواند در ابتلا به سرطان روده بزرگ، سینه، تخمدان و مثانه ...

ویتامین ها و مکمل ها برای بیماران مبتلا به سرطان

dr.ehtejab.com/pages/default.aspx?mode=show&lan=fa&id...
هم چنین تحقیق نشان داد که کمبود ویتامین D می تواند احتمال گسترش سرطان پستان و ... چینی دیده شده است که مصرف سیر و مشتقات آن می تواند خطر سرطان پروستات را کاهش دهد. ... طول عمر بیماران با نوشیدن مقدار زیادی چای سبز بیشتر افزایش می یابد.

ویتامین D و بیماری ها

www.karennutrition.ir/?cid=CMSContent&content=1105
اما علاوه بر این بیماری ها، مطالعات نشان می دهند که ویتامین D فواید اسکلتی و غیر ... سطح ویتامین D عملکرد عضلانی را بهبود و احتمال زمین خوردن را کاهش می دهد. ... کمبود ویتامین D با افزایش خطر سرطان های خاصی از قبیل کولون، سینه، تخمدان، ریه، ... در مدل های توموری از قبیل سرطان های ریه، کولون، کلیه، سینه و پروستات، ویتامین D در ...

ویتامین دی با سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟ - الو دکتر

www.alodoctor.ir/articles/.../ویتامین-دی-با-سرطان-پستان-چه-ارتباطی-دا...
ویتامین D فواید بسیاری برای استخوان‌ها و ستون فقرات دارد؛ همچنین اخیرا ... به نظر می‌رسد کمبود ویتامین D نه‌تنها خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‌دهد، بلکه در ...

رابطه مستقیم خوراکی ها بر سرطان پروستات - پزشکین

pezeshkin.ir/رابطه-مستقیم-خوراکی-ها-بر-سرطان-پروستا/
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ... در پیشگیری از ایجاد سرطان پروستات موثر باشند توصیه شده است. کمبود ویتامینویتامین D، سلنیوم و امگا-۳ خطر این بیماری را افزایش می دهد.

بیماری هایی که ناشی از کمبود ویتامین D بروز می کند

pezeshkin.ir/بیماری-هایی-که-ناشی-از-کمبود-ویتامین-d-ب/
بیماری اصلی ناشی از کمبود ویتامین D، راشیتیسم یا نرمی استخوان است. ... کمبود دریافت ویتامین D در دوران بلوغ باعث توقف رشد و نیز افزایش بروز چاقی در ... نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهد: کمبود ویتامین D می تواند خطر بروز سرطان پستان را ... که ویتامین “د” همچنین پتانسیل بالایی در جلوگیری و یا مداوای سرطان پروستات دارد.

حقایقی در مورد ویتامین دی | سایت رسمی دکتر شهرام اعظمی

drshahramazami.ir/txt/حقایقی-در-مورد-ویتامین-دی/
و ببینید چه کسی در معرض خطر ابتلا یه کمبود ویتامین D است ؟ ۲- ویتامین D سلامت ... عواملی که می تواند خطر ابتلا را افزایش دهد شامل موارد زیر است : ... در خبرها از ویتامین D بعنوان یک راه برای جلوگیری از سرطان سینه و سرطان پروستات یاد میشود .

دانستنی های مهم درباره ویتامین D - آي بانو - پایگاه بانوی ایرانی

ibanoo.ir/سلامت-جسم/دانستنی-های-مهم-درباره-ویتامین-d.html
حقایق را درباره ویتامین D یاد بگیرید و ببینید که چه کسانی در معرض خطر کمبود ویتامین "D" هستند . ویتامین D سلامت استخوان را افزایش می دهد. 2 bone matrix.

- سرطان پروستات - صفحه نخست

www.sweetcherry.blogfa.com/post-19.aspx
در یک مطالعه مصرف مکمل ویتامین E در مردان سیگاری خطر سرطان پروستات را تا 32 درصد ... آمینو اسیدهای گوگرددار و کاهش تولید ویتامین D خطر ابتلا را افزایش می دهد.

کرج رسا – کمبود «ویتامین د» سرطان پروستات را تهاجمی‌ تر ...

karajrasa.ir/کمبود-ویتامین-د-سرطان-پروستات-را-تها/
۴ روز پیش - کمبود «ویتامین د» سرطان پروستات را تهاجمی‌ تر می‌کند ... مردانی که پوست تیره دارند بیش از سفیدپوستان در معرض این خطر قرار دارند. ... نشان می دهند که کمبود ویتامین د ریسک ابتلا به سرطان فعال پروستات در مردان را افزایش می‌دهد.
۳۰ آبان ۱۳۹۴ ه‍.ش. - کمبود ویتامین D در کودکان و بزرگسالان شایع است و کمبود آن در داخل رحم و زمان کودکی ... استئومالاسی، ضعف عضلانی شده و خطر شکستگی را افزایش می‌دهد. ... و از اشعه خورشید محروم هستند در خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند.

مردان ویتامین D مصرف کنند - پول‌نیوز

www.poolnews.ir/fa/news/174636/مردان-ویتامین-d-مصرف-کنند
۵ روز پیش - ... نشان می دهد کمبود ویتامین D با سرطان پروستات تهاجمی مرتبط است. ... پروستات، سطح ویتامین D بیمار را بررسی کنند و پس از افزایش سطح ...

آموزشی - ویتامینD

moalem2000.blogfa.com/post/6
نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهد: کمبود ویتامین D می تواند خطر بروز سرطان .... همچنین کمبود این ویتامین باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان سینه یا پروستات ...

کمبود ویتامین D نتایج بیوپسی پروستات را پیش بینی می ...

www.novindiet.com/.../کمبود-ویتامین-D-نتایج-بیوپسی-پروستات-را...
۴ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ویتامین D ممکن است نقش مهمی را در شروع و گسترش سرطان پروستات بازی کند. ... مطالعه ی جدید نشان می دهد که سطوح پایین ویتامین D در خون با موارد پیشرفته تر ... در مردان آمریکایی آفریقایی کمبود ویتامین D با افزایش شانس تشخیص سرطان پروستات از روی نمونه برداری همراه است. ... قهوه و کاهش خطر سرطان پروستات ...

چرا مردها باید ویتامین D مصرف کنند؟ - خبرآنلاین

khabaronline.ir/(X(1)S(cpb1reldu2n4w3smcnw3k42x))/detail/.../medical
۵ روز پیش - تحقیقان نشان می دهد سرطان پروستات در مردانی که کمبود ویتامین D دارند، تهاجمی تر است. ... پروستات، سطح ویتامین D بیمار را بررسی کنند و پس از افزایش سطح ... خاصیت جادویی ماست برای فشارخون/کاهش 20 درصدی خطر ابتلا به ...
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ویتامین D محلول در چربی و مسئول افزایش جذب روده ای ( کلسیم/ آهن/ ... ویتامین D3 باعث کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان میباشد. ... شواهد نشان میدهد کمبود ویتامین D ممکن است عاملی خطر ساز برای بیماری .... انجمن آمریکائی تحقیقات سرطان ( AACR ) معتقد است که مکمل های ویتامین D سلولای سرطانی پروستات را کاهش میدهد.

آشنایی با ویتامین دی، غذاهای حاوی آن، و بیماری های کمبود ...

www.aftabir.com › مقالات › بهداشت و درمان › تغذیه و سلامتی
۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - در ادامه با واقعیتهایی درباره ویتامین دی و افرادی که در خطر کمبود آن قرار دارند، بیشتر آشنا شوید. ویتامین دی سلامت استخوانها را افزایش میدهد .... خبرها درباره ویتامین دی به عنوان پیشگیری کننده از سرطان سینه و پروستات یاد می کنند ...

کمبود ویتامین D خطر سرطان پروستات را افزایش می دهد - خبر ...

khabarontime.ir/.../کمبود-ویتامین-D-خطر-سرطان-پروستات-را-افزایش-...
خبر-آنتایم-img-align=-left-hspace=-5-width=-120-src=-http-files.namnak.com-users-sf-Images-Behdasht-26salamat-Bimari-20-26-20Pishgiri-9412-15.jpg- ...

تاثیر مثبت ویتامین D بربیماری ها - خانه

biotube.ir/تاثیر-مثبت-ویتامینd-بربیماری-ها/
۷ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - کمبود ویتامین D منجربه افزایش خطر ابتلا به برخی بیماری ها نظ. ... نشان می دهد کمبود ویتامین D می تواند خطر بروز سرطان سینه را تشدید کند. ... داد وجود مقادیر کافی از این ویتامین در پیشگیری از سرطان پروستات نیز موثر است.
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - کمبود ویتامین دی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد ... روش جدید در کنار رادیوتراپی برای مبارزه با سرطان پروستات · امواج الکترومغناطیس ممکن ...
۱۲ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - با افزایش سن ویتامین دی در بدن کاهش پیدا می‌کند که می‌تواند عاملی برای ... ویتامین دی بدن آنها تهیه کردند که این افراد با خطر زوال شناختی روبه رو شده بودند. ... دی با تصلب شریان و سرطان پروستات همراه است و طول عمر را کاهش می‌دهد.

ویتامین D | سلامت باش

salamatbash.net/?tag=ویتامین-d
تحقیقات جدیدی که محققان بر موشها انجام دادند، نشان داد که کمبود ویتامین D در رژیم ... D با بروز سرطان سینه، سرطان روده بزرگ، سرطان پروستات، افسردگی، افزایش وزن، ... می دهد کافی بودن میزان ویتامین Dدر خون با خطر سرطان کولون، سینه و پروستات ...

غذاهايي که با سرطان پروستات مبارزه مي کنند

rasekhoon.net › ... › غذاهايي که با سرطان پروستات مبارزه مي کنند
... مي دهد. ويتامين E: ويتامين E موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مي شود. ... ويتامين D: سطوح بالاي ويتامين D در گردش خون اثر حفاظتي در برابر سرطان پروستات دارد. غني ترين ... گوشت قرمز: گوشت قرمز خطر ابتلا را افزايش مي دهد. ليکوپن: ...

حقایقی درباره ویتامین D - دکتر کرمانی

www.kermany.com/حقایقی-درباره-ویتامین-D_4711.html
۲۶ آذر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - نمیتوان گفت کمبود ویتامین D به خودی خود باعث چاقی است اما یک تحقیق ... هر کدام از این دو به روشی متفاوت بدست می آیند اما هر دو سطح ویتامین D بدن را بالا میبرند. ... گفته میشود ویتامین D از عوامل پیشگیری از سرطان سینه و پروستات است. ... همچنین ممکن است ویتامین D خطر ابتلا به سرطان لوز المهده را افزایش دهد.

كلسيم و سرطان پروستات

congress.tbzmed.ac.ir/nutcon/Abstract/6308
توسط دكتر مريم رف رف، اسماعيل يوسفي راد* - ‏2006
شیوع این بیماری بعد از سن 65 سالگی بطور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.علت ابتلا ... یعنی دریافت کلسیم بالا خطر سرطان پروستات را افزایش می دهد.مکانیزم های ...

ویتامین - پزشکی

pezeshki2.persianblog.ir/tag/ویتامین

خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف زیاد ویتامین E ... دوز بالای مکمل‌های ویتامین E و سلنیم، ‌خطر ابتلا به نوع وخیم سرطان پروستات را افزایش می‌دهد. ... پزشکان در یک مطالعه جدید هشدار دادند که کمبود ویتامین D در 26 هفته نخست بارداری ممکن است ...

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 740
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 22
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 70
  • آی پی دیروز : 129
  • بازدید امروز : 89
  • باردید دیروز : 272
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 14
  • بازدید هفته : 647
  • بازدید ماه : 647
  • بازدید سال : 82,471
  • بازدید کلی : 686,178